חשוב לשים לב לתרנים

חשוב לשים לב לתרנים

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קונסקטורר אדיפיסינג אלית. סת אלמנקום ניסי נון ניבאה. דס איאקוליס וולופטה דיאם. וסטיבולום אט דולור, קראס אגת לקטוס וואל אאוגו וסטיבולום סוליסי טידום בעליק. קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי.
לקראת החזרה לשגרה, שתבוא עלינו במהרה, נמשיך בסדרת הבדיקות לפני העונה.
בפוסט הקודם בדקנו את המנוע, שמניע בקלות, שאין נזילות, רעידות, בדקנו שאין עשן לבן/שחור/כחול, פליטת מים תקינה, טעינת מצברים טובה ורעש תקין. אז כדאי להמשיך ולבדוק את התורן!
מרבית התקלות בתרנים נגרמות כתוצאה מאי תחזוקה וחוסר תשומת לב לפרטים. נכון ישנם גם כשלים טכנים שאינם תלויים בגורם אנושי אך הסבירות נמוכה. מחברים של אביזרים, נקודות קצה של מסמרות (ניטים), חיבורי חשמל, פינים פצילים וטבעות עיגון, נחלשים ונשחקים עם הזמן, הם מותשים מהמאמץ הרב שהם משקיעים בזמן הפלגה ולבסוף נשברים. בדיקת תורן שגרתית ויזואלית מהירה עם הגעתך ליאכטה (כמובן בחלקים הנראים לעין) היא לפעמים כל מה שנדרש כדי למצוא ולהתמודד עם בעיה פוטנציאלית. מגע בוונטות לפני ההפלגה ילמד אותנו אם יש וונטה אחת (או יותר) שלא מתוחות מהרגיל.
ריכזתי עבורכם רשימת בדיקות פשוטות ושימושיות שמומלץ לבדוק מפעם לפעם:
 
• בדיקת עקב התורן / סיפון – פינים פצילים תקינים, שקלים וחיבורי גלגלות וגלגלות, חוטי חשמל לא קרועים וחשופים, העדר סימני חלודה / קורוזיה, חבלים מסודרים / לא שחוקים, עוגני וונטות תקינים, חיבורי וונטות תיקנים.
 
• מגלול מפרש חלוץ – מיתרי חלוץ מסודרים / לא שחוקים, מגלול חלוץ תקין ומסתובב, מיתר ג'יברולר מסודר / לא שחוק, גלגלות הולכה מיתר לקוקפיט תקינות, פין פציל ראשי תחתון תקין.
 
• מעלנים ואביזרים על התורן (גוף תורן תחתון) – מעלנים מסודרים / לא שחוקים, ללא הצלבות, אביזרי תורן (וינצ'ים, ברווזים, ספינלוקים, מובילים) מקובעים, אביזרי תורן תקינים לתפעול, חיבורים מאובטחים, גוזנק תקין ומחובר, לייזפאק מקובע תיקן (לא קרוע), חבלי צימצומים מסודרים. במידה והתורן עובר ומקובע על הקיל ניתן לבדוק גם את קולר הגומי לקרעים וחדירת מים.
 
• מצליבים – מקובעים בזווית אחידה הנראית לעין , לא זזים יתר על המידה בניעור הוונטות. בטיפוס על התורן ניתן גם לבדוק את החיבורי המצליב לתותב שלו, חיבורי הברגים שלו והכוסית הסופית שמחברת את הוונטה למצליב.
 
• בומג'ק ומנור – פינים פצילים, חיבורי גלגלות וגלגלות, חבלים מסודרים / לא שחוקים, חופש בגוזנק של המנור ושל הבומג'ק, בוכנת כוח של הבומג'ק מחזיקה את משקל המנור.
 
• פתיחת מפרשים והרמתם – לגילוי קרעים, מגן UV קרוע, תקינות מסילת מפרש ראשי, תקינות מגלול מפרש חלוץ.
 
• אביזרים נוספים – מוטות ספיניקר ג'ינקר לתקינות כולל טבעות עיגון וחיבורים נוספים ומסילות על הסיפון.
 
• ראש התורן (נדרש טיפוס בכיסא עליה לתורן, דורש שני אנשים) – בדיקת גלגלות וחיבורים חיצוניים, חיבורי וונטות, חיבור וונטה קדמית, חיבורי ואנטונות, מד רוח, חץ רוח. בדיקת אור עגינה, חיבורי חשמל, ואביזרי חשמל נוספים. במהלך הטיפוס ניתן לבדוק גם אות אור הממוכן והסיפון אם יש לתקינות וכן את חיבורי החשמל שלהם.
 
בדיקה וכיוון תורן מקצועי ויסודית הכוללת דוח מסודר מלווה בתמונות על ידי איש מקצוע מומלצת להתבצע על בסיס שנתי. כיוון התורן נעשה באמצעות מכשור יעודי הבודק ומשווה עומסים על הוונטות ובכך מאפס ומיישר את התורן לפי הוראות יצרן. מומלץ עוד יותר בהליך זה לבצע שטיפה לתורן ולהשיל ממנו אבק ומלח. רצוי לשמן את הגלגלות ואת מסילת מפרש הראשי ולגרום לחלקים הנעים תנועה חופשית. החלפות וונטות מומלץ לבצע בין 10-12 שנים של חיי מחזור הוונטות.
אשמח לייעץ ועזור למתקשים להגיע למרינה בימים אלו
חג שמח!
שתף את המאמר:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print
פרסומים אחרונים:

חשוב לשים לב לתרנים

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קונסקטורר אדיפיסינג אלית. סת אלמנקום ניסי נון ניבאה.…

רגע רגע, מנוע בדקתם?

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית. סת אלמנקום ניסי נון ניבאה. דס איאקוליס וולופטה…
צור עמנו קשר
דילוג לתוכן